avatar Ten blog rowerowy prowadzi art75 z miasteczka Świętochłowice. Mam przejechane 73197.29 kilometrów w tym 2040.05 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.71 km/h - a co się będę spieszył;).

Czwartek, 18 marca 2010 | Komentarze 3

Po pracy pojechałem do Centrum Katowic pozałatwiać parę spraw.
Przy okazji przyjrzałem się jak tam kondycja dróg rowerowych w centrum.
Oto, co zobaczyłem:

Utrzymanie ścieżki rowerowej w Katowicach. © art75

Jedno z podstawowych zastosowań dla ścieżek rowerowych w K-cach © art75

Takich zdjęć, jak to powyżej mogłem zrobić jeszcze z kilkanaście...Poniżej "interesujące" połączenie: dwa w jednym, czyli oznakowany parking w przebiegu drogi rowerowej.

Parking to, czy ścieżka rowerowa? © art75

Zaczynam się zastanawiać czy mieć za złe kierowcom, że zastawiają ścieżki rowerowe, czy może raczej projektantom, że takie niedoróbki popełniają?

Na tej ulicy, na której robiłem te zdjęcia, spokojnie można by wyznaczyć pas rowerowy w jezdni a nie silić się na jakieś wydumane rozwiązania, które są potem wykorzystywane zupełnie inaczej niż pierwotnie założono (a jazda po nich, nawet, gdy samochody na ich nie blokują i tak jest uciążliwa).

Wiosna idzie, śnieg i lód w lesie już prawie całkiem zniknął, trzeba "kolce" zdjąć.

| 21:40 sobota, 20 marca 2010 | linkuj @kundello21: Poczekajmy, aż się całkiem miasto zapcha, może wtedy się ktoś zastanowi... Przyjdą w końcu lepsze czasy, mam nadzieję...
@Speed565: W centrum Katowic można by bylo stworzyć przyzwoitą sieć dróg rowerowych. Póki co zamiast np. kotrapasów to budują parkingi...
Speed565 | 08:21 piątek, 19 marca 2010 | linkuj Rozumiem że kierowcy mają ciężko, ale my rowerzyści też nie mamy lekko i często musimy kombinować jak się gdzieś dostać bo ścieżki nie ma, a droga zbyt ruchliwa. Jeśli nam już gdzieś wyznaczyli ten pas to każdy go olewa. Piesi idą środkiem a samochody parkują.
I dlatego bardziej mam pretensje do straży miejskiej, że nie reaguje na coś takiego. Prawo każdy musi respektować. Jak by zaparkował przy zakazie to założę się że w ciągu max 20 minut by miał blokadę.
kundello21
| 06:48 piątek, 19 marca 2010 | linkuj Tragedia... jednak w miescie jest zbyt ciasno by tworzyć dodatkowe miejsce dla nas, bo przecież nie my płacimy podatek akcyzowy od paliwa;)

Kierowcy są łakomi na każdy skrawek ziemi gdzie mogą upchać te niepotrzebnie wożone 2 metry blachy, podczas gdy sam człowiek w samochodzie zajmuje 1m kwadratowy. Jestem za zakazem wjazdu dużymi samochodami do centrum. Gdzieś tak jest w Niemczech.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa ylisz