avatar Ten blog rowerowy prowadzi art75 z miasteczka Świętochłowice. Mam przejechane 72905.64 kilometrów w tym 2040.05 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.70 km/h - a co się będę spieszył;).

Sobota, 29 października 2011 | Komentarze 2

Góra Świętej Doroty nazywana potocznieie "Dorotką" a będąca najwyższą kulminacją Grodźca - dzielnicy Będzina (a może i całego Będzina? - sprawdzę to w wolnej chwili) była celem mojej porannej sobotniej wycieczki.

Prawie u szczytu: droga tylko dla rowerów i pieszych ale gdy zjeżdżając w dół o mało co nie zostałem staranowany przez jakiegoś buraka w terenówce.

"Dorotka" - ostatnia prosta przed szczytem © art75

Na szczycie znajduje się siedemnastowieczny kościół pw Św. Doroty. Przed kościołem nowo postawiona tablica informująca o tym, że wzgórze jest jednym z punktów na szlaku Świętego Jakuba, którego znakiem rozpoznawczym jest żółta muszla na niebieskim tle.
Góra Świętej Doroty - na szlaku Swiętego Jakuba © art75

Kościół na szczycie © art75

Powrót do domu przez Czeladź, Dąbrówkę, Bogucice. Jadąc przez SCC zauważam, że zdjęli wreszcie ten idiotyczny zakaz poruszania się rowerami po terenie SCC

| 22:17 środa, 2 listopada 2011 | linkuj Ano zdjęli. Nie wiem, czy było to efektem mojego monitu na ich fejsbukowym profilu, czy zrobili to sami od siebie, tylko z opóźnieniem w stosunku do tego, co deklarowali. W każdym razie zakazu już nie ma :) Ale ja pamiętliwy bywam, nie zapomnę im tego ;]
Dynio
| 13:48 wtorek, 1 listopada 2011 | linkuj Muszę się wybrać Twoim szlakiem i zobaczyć ten cud jak zdjęli znak !!!

Wpisz cztery pierwsze znaki ze słowa ettch