avatar Ten blog rowerowy prowadzi art75 z miasteczka Świętochłowice. Mam przejechane 72837.96 kilometrów w tym 2040.05 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 18.70 km/h - a co się będę spieszył;).

Czwartek, 26 kwietnia 2012 | Komentarze 0

Chyba pierwszy naprawdę ciepły dzień tego roku.
Po robocie jest chwila czasu, żeby pokręcić się po okolicy, jadę do Sosnowca, na Stawiki. Nigdy tu wcześniej nie byłem. Na miejscu zaskakuje mnie droga rowerowa wdzłuż Brynicy (tzn. sam fakt, że takowa tu istnieje;)). Jadę dalej, trasa prowadzi śladem rozebranego toru kolei przemysłowej. Niestety stosunkowo fajny szuterek, po 2 kilometrach przeistacza się w ostrokrawędziaste kamienie kalibru 6-10 cm ((takie, jak to na torowiskach często leżą). W pewnym momencie w jednej chwili przedni błotnik w moim rowerze zostaje zmasakrowany a z tylnego koła schodzi powietrze... W zasadzie dętkę zapasową mam, łyżki do opon też. Przydałaby się jeszcze pompka, niestety zoastała w domu przy innym rowerze... Akurat dzisiaj musiałem tą gumę złapać... Dochodzę do zabudowań dzielnicy Milowice, z opresji wyciąga mnie pewien mechanik samochowdowy, który zmontował z pompki samochodowej i dosztukowanego wężyka sprzęt, którym udało się napompować dętkę z "prestą". Ufff, wszystko dobre, co się dobrze kończy.
Czas jechać na spotkanie Inicjatywy Rowerowe Katowice, która dąży do utworzenia grupy roboczej d/s infrastruktury rowerowej w Katowicach. Zebranie wypadło całkiem pomyślnie. Petycja sporządzona, teraz tylko przekazać ją Panu Prezydentowi Uszokowi.